Sunday 23 September 2012

tabir waktu


TABIR WAKTU....

Satu ketika dulu aku menagih kasih sayang darimu,
perhatianmu kita curi untuk kemenangan
sehingga ada yang merajuk panjang
walaupun dia dari aliran nadi yang sama

Aku melangkah bersama waktu
jerit perit dirimu aku memandang dengan sinar
ada ketika pemikiran melangkau usia
sehingga aku berdosa kepadamu

Teguran dan kata sayang  darimu
kekadang aku salah ertikan
detik hati berbicara
"Ahhhh...dia bukan sayang padaku"

Hari ini....
aku mengerti segala-galanya
kasih sayangmu adil
 aku berdiri diwaktu itu
dan aku semakin mengerti..

Menagih kasih sayang,perhatian..
semua itu berputar dalam tabir waktuku
yang suatu ketika dulu digarisan waktumu
AKU SEMAKIN MENGERTI.....

MAAFKAN AKU...

Jika aku sebelum ini tidak mengerti
atau pura-pura tidak memahami..
itulah tabir waktu...ibu..aku..dan anak...



 


2 comments:

  1. Woaaaaaa...
    Nanges ni...
    Thanx Mama Gie!!!

    *xnak panggil KG dah la, panggil MG plak...

    ReplyDelete
  2. Hizrian Roslee....itulh sajak serta luahan hati untuk anak2...suatu ketika nnti Hizrian akan merasai semua itu....))....

    ReplyDelete